Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΠΕΡΙ ΤΑΛΑΝΤΩΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΗΣ

Σε προηγούμενη ανάρτηση είχε γίνει η αδρή περιγραφή των ταλαντωτών αναδρομής και μία περίληψη του τρόπου κατασκευής τους.
Μετά από μία δοκιμαστική περίοδο εφαρμογής περίπου ενός έτους έχω προσωπικά πεισθεί ότι είναι πράγματι κάτι νέο το οποίο αξίζει να προστεθεί στην φαρέτρα των αναλυτών.
Στην σημερινή ανάρτηση περιγράφονται οι ταλαντωτές αναδρομής με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, δίδονται οι απαραίτητοι τύποι για την κατασκευή τους σε EXCEL και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην συμπεριφορά τους καθώς και τρόποι αντιμετώπισης.
Περιμένω την γνώμη, τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας φίλοι μου για να τις ενσωματώσω στο θεωρητικό πλαίσιο.

19 σχόλια:

  1. Ειχα την βεβαιοτητα οτι συντομα θα κανατε μια αναλυτικη παρουσιαση του τροπου κατασκευης των εργαλειων που χρησιμοποιειτε
    Αυτο ειναι αλλωστε που ξεχωριζει τελικα τον ερευνητη -δασκαλο απο τον επαρχιωτη φιγουρατζη΄
    Σας συγχαιρω για μια ακομη φορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ είχα αρχίσει ν’ ανησυχώ από την πολυήμερη απουσία σας.
    Το άρθρο σας με ανακούφισε ….
    Σας ευχαριστούμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. θα συμφωνησω με τα λογια του Αλεξανδρου και του Βασιλη...να ειστε καλα και σας ευχαριστω και εγω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί μου φίλοι.
    Πόνεσε πολύ η ψυχή μου τις τελευταίες ημέρες από όσα βλέπω να συμβαίνουν και στην χώρα και στον κόσμο και κάπου χρειαζόμουν λίγο χρόνο να μαζέψω τα κουράγια μου.
    Αυτά, συν το γεγονός ότι ξαναμετριώνται από την αρχή ορισμένα κομμάτια της μεθόδου και τελειωμό δεν έχουν, το γεγονός ότι λείπουν δύο ειδικευόμενοι από την κλινική, διδάσκω τρία μαθήματα αυτό τον καιρό , ε κάπου έμπασε νερό η βάρκα.
    Το κύριο όμως αίτιο ήταν ότι αυτή η εφιαλτική αναβίωση του φασισμού με ενοχλεί πολύ και το εύρισκα σχεδόν ανήθικο να δώσω τις εναπομένουσες δυνάμεις στην ανάλυση του ΧΑΑ.
    Οφείλω επίσης να πω ότι με απασχολεί πολύ το τι θα ψηφίσω στις επερχόμενες εκλογές.
    Διαβάζω αρκετούς αναλυτές από το εξωτερικό και η άποψή τους είναι ότι θα πρέπει να απαγγιστρωθούμε από το ευρώ.
    Δεν πιστεύω να νομίζει κανείς ότι το χρέος είναι βιώσιμο, ούτε ότι μπορούμε να σταθούμε από μόνοι μας στις περίφημες πια αγορές που καθορίζουν την τύχη μας (αυτό είναι κάτι που ενοχλεί πολύ), ούτε ότι κάτι άλλαξε προς το καλύτερο στην οικονομία.
    Εκτός από την χρηματοοικονομική "άνθιση", η οποία έχει διορθωτικό χαρακτήρα πουθενά αλλού δεν πάμε καλά.
    Ελπίζω να μου συγχωρήσετε την απουσία.
    Α, να και κάτι που έγινε και ήταν καλό. Ο Μιχάλης Μανιαδάκης, ένας ιδιοφυής πλην άνεργος μαθηματικός, γεωγράφος δηλαδή και γεωστρατηγικός αναλυτής είναι ο άνθρωπος από άποψη επαγγελματικής παιδείας, και με τον οποίο συνεργαζόμαστε εδώ και χρόνια έβαλε στο χαρτί ορισμένα θεωρήματα που προκύπτουν από την ανάλυση συστολής και τα υποβάλλομε στους Ούγγρους και τους Πολωνούς που είναι ειδικοί στην θεωρία των γράφων να τα κοιτάξουν. Αν είναι σωστά, θα έχομε κάνει ένα μικρό βήμα στην κατανόηση της δυναμικής των αγορών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μιλουσα σημερα με εναν εξαιρετικο φιλο που εστησε μια επιτυχημενη εξαγωγικη εταιρεια στο Μοντραλ του Καναδα
    Τα καταφερε σε ολα,μεσα σε τρια ομως χρονια τον γονατισε η εκρηξη στην ισοτιμια του καναδιζικου δολιαριο προς το σκληροτερο νομισμα του κοσμου ,το οποιο τυγχανει και νομισμα της καταρρεουσας ππατριδας μας
    Δεν νομιζω οτι χρειαζεται κατι αλλο επ αυτου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπληκτική εργασία.
    Μάλλον είναι περιτό να πω κύριε Παπαβασιλείου ότι επί της μεθόδου που αναπτύσετε με τόση επιτυχία, μην περιμένετε από εμένα σχόλιο που θα ενσωματώσετε στο θεωρητικό σας πλαίσιο. Αδυνατό. :-)
    Σας ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν μου επιτρέπατε θα ήθελα να κάνω και ένα σχόλιο επί του σχολίου σας.
    Από τα λίγα που έχω καταλάβει, η ενασχόληση με κάτι πλήρως διεφθαρμένο όπως η πολιτική συνήθως σε καθιστά σε λίγο διάστημα και εσένα πλήρως διεφθαρμένο. Επειδή έτσι είναι η ροή. Άλλωστε είναι και κάτι που έχει πει κάποιος απείρως πιο σοφός από εμάς,
    Τα Ευαγγέλια αναφέρουν ότι ο Διάβολος πρόσφερε στον Ιησού τη διακυβέρνηση “όλων των βασιλείων του κόσμου”. Σκεφτείτε πόσο καλό θα έκανε ο Ιησούς σε όσους υπέφεραν αν ασκούσε εξουσία ως κοσμοκράτορας! Ποιο πολιτικοποιημένο άτομο με ειλικρινές ενδιαφέρον για την πρόοδο της ανθρωπότητας θα απέρριπτε μια τέτοια προσφορά; Και, όμως, ο Ιησούς την αρνήθηκε.—Ματθαίος 4:8‐11.
    Επίσης πολλοί σύγχρονοι του Ιησού αναζητούσαν απεγνωσμένα έναν κυβερνήτη που θα έλυνε τα οικονομικά και τα πολιτικά τους προβλήματα. Επειδή εντυπωσιάστηκαν από τις ικανότητες του Ιησού, ήθελαν να τον βάλουν στον πολιτικό στίβο. Πώς αντέδρασε εκείνος; Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δηλώνει: «Ο Ιησούς . . . γνωρίζοντας ότι επρόκειτο να έρθουν και να τον αρπάξουν για να τον κάνουν βασιλιά, αποσύρθηκε ξανά στο βουνό ολομόναχος». (Ιωάννης 6:10‐15) Σαφώς, ο Ιησούς αρνήθηκε να αναμειχθεί στην πολιτική.
    Ας σκεφτούμε επίσης τι συνέβη λίγες μέρες προτού θανατωθεί ο Ιησούς. Τον πλησίασαν μαθητές των Φαρισαίων, που υποστήριζαν την ανεξαρτησία από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, μαζί με Ηρωδιανούς, μέλη ενός φιλορωμαϊκού κόμματος. Ήθελαν να τον αναγκάσουν να πάρει θέση σε ένα πολιτικό ζήτημα. Τον ρώτησαν, λοιπόν, αν έπρεπε να πληρώνουν οι Ιουδαίοι φόρους στη Ρώμη.
    Ο Μάρκος κατέγραψε την απάντηση του Ιησού: «“Γιατί με υποβάλλετε σε δοκιμή; Φέρτε μου να δω ένα δηνάριο”. Αυτοί το έφεραν. Και εκείνος τους είπε: “Τίνος εικόνα και επιγραφή είναι αυτή;” Αυτοί του είπαν: “Του Καίσαρα”. Τότε ο Ιησούς είπε: “Αποδώστε αυτά που είναι του Καίσαρα στον Καίσαρα, αλλά αυτά που είναι του Θεού στον Θεό”». (Μάρκος 12:13‐17) Σχολιάζοντας το γιατί απάντησε έτσι ο Ιησούς, το βιβλίο Εκκλησία και Κράτος—Η Ιστορία Δύο Βασιλείων (Church and State—The Story of Two Kingdoms) συμπεραίνει: «Αρνήθηκε να παίξει ρόλο πολιτικού μεσσία και έθεσε με σαφήνεια τα όρια τόσο του Καίσαρα όσο και του Θεού».
    Προβλήματα όπως η φτώχεια, η διαφθορά και η αδικία δεν άφηναν ασυγκίνητο τον Χριστό. Μάλιστα, η Αγία Γραφή δείχνει ότι τον λυπούσε βαθύτατα η αξιοθρήνητη κατάσταση των γύρω του. (Μάρκος 6:33, 34) Παρ’ όλα αυτά, ο Ιησούς δεν ξεκίνησε κάποια σταυροφορία για να απαλλάξει τον κόσμο από τις αδικίες, μολονότι ορισμένοι προσπάθησαν σκληρά να τον εμπλέξουν στα αμφιλεγόμενα ζητήματα εκείνης της εποχής.
    Όπως δείχνουν καθαρά αυτά τα παραδείγματα, ο Ιησούς αρνήθηκε να αναμειχθεί σε πολιτικές υποθέσεις
    Από τα παραπάνω νομίζω μπορούν να βγουν πολλά συμπεράσματα.
    Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σας ευχόμαστε επίσης κάθε επιτυχία στα θεωρήματα που υποβάλατε. Σε σάς και τον φίλο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ τώρα τι να πω φίλε ΤΚ με τα εμβριθή και ακριβολόγα σχόλιά σας.
    Μακάρι να ήταν δυνατός αναχωρητισμός από τα εγκόσμια και ενατένιση του θείου και άσκηση αρετής.
    Όμως εγώ ζω και κινούμαι μέσα στον κόσμο όπως και εσείς και είμαστε υποχρεωμένοι να σκώσομε το βάρος των αποφάσεών μας για την "πόλη" και βεβαίως είμαι άνθρωπος και οχι Χριστός.
    Διαφορετικά είτε θα αποφασίσουν άλλοι για μας, είτε θα αποκτήσομε....μόνιμο πολιτικό προσωπικό με άγριες διαθέσεις για την όποια ελευθερία μας έχει απομείνει .
    Προσυπογράφω υπό την έννοια της συμμετοχής και όχι του άρχειν την άποψη του Σόλωνος περί "ιδιωτών", υπ'αυτή την έννοια.
    Τώρα τι ωθεί τους περισσότερους από τους υποψηφίους να νομίζουν ότι είναι άξιοι να διοικήσουν συμπολίτες όπως εσείς είναι άλλο ζήτημα και μάλιστα είχα σκεφθεί να αναρτήσω ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο θα τους καλούσα να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα γύρω από τα ζωτικά σημεία της πολιτικής ζωής του τόπου με τα ενδεχόμενα τα οποία εγώ βλέπω ως απαντήσεις, αλλά δεν το έκανα γιατί γνωρίζω την αλαζονεία των περισσοτέρων και την, στην καλύτερη περίπτωση, προχειρότητά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τα σχόλια των φίλων εξαιρετικά...για τον αγαπητο κ. Σταθη...τα εχω πει παμπολες φορες...θεωρω τον ευατο μου απο τους τυχερους...οσο για τον δεικτη - ταλαντωτη, τον εφαρμοσα κ θα μεταφέρω μια πρώτη εκτιμηση βαση απλης παρατηρησης στον κ. Σταθη...

    οσο για τα υπολοιπα...οι γνώμες πολλές...Αυτο που θα ήθελα τουλαχιστον ειναι πως η οποια αποφαση να ειναι ΔΙΚΗ μας κ οχι να μας την επιβάλλουν...ή να μας υποχρεώσουν κτλ κτλ....αλλα που τετοια "τυχη"...



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα φίλε μου Αντώνη.
    Εναπόκειται σε έντιμους δυναμικούς ευγενικούς νέους ανθρώπους όπως εσύ ο Σπύρος ο Βασίλης ο Νίκος ο Αλέξανδρος ο ΤΚ και τόσοι άλλοι να αλλάξετε με τις αρετές σας αυτό τον τόπο.
    Τι βρήκες με τους ταλαντωτές;
    Να αντιγράψεις τους τύπους στο Excel όπως είναι δημοσιευμένοι.
    Θέλει λίγο εμπειρικό "κατσαβίδι", διότι με την στατιστική θεωρία θα πρέπει να γράψει κώδικα, για να βρει κανείς τους κατάλληλους ορίζοντες αλλά δεν παίρνει πάνω από 10-15 λεπτά όταν "πάρει το κολλάει" κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να μην το ξεχάσω. Προσοχή στο μετρητό μας. Η μέρες είναι πολύ πονηρές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. κ.Σταθη σας ευχομαι καλη επιτυχια στην εργασια σας...πραγματικα νιωθω τυχερος που με φιλοξενητε στο μπλοκ σας κ εχω ανεβη επιπεδο αντιληψης χρηματιστηριακα ,μα και για την ωμη πραγματικοτητα στο νεοτερο αρθρο σας,τα συνχαρητηρια μου...να ειστε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θα πιαστώ από μια σκέψη σας.
    "Μακάρι να ήταν δυνατός αναχωρητισμός από τα εγκόσμια και ενατένιση του θείου και άσκηση αρετής.
    Όμως εγώ ζω και κινούμαι μέσα στον κόσμο όπως και εσείς και είμαστε υποχρεωμένοι να σκώσομε το βάρος των αποφάσεών μας για την "πόλη" και βεβαίως είμαι άνθρωπος και οχι Χριστός."
    Θα μου επιτ΄ρεψετε να πω πως δεν είναι απαραίτητος ο αναχωρητισμός. Ο Χριστός δεν ζήτησε ποτέ να γίνουμε μοναχοί. Ζούσε μέσα στην τότε κοινωνία και ανέλαβε το βάρος των αποφάσεων του, έστω και αν τον οδήγησαν στον θάνατο.
    Προφανώς λοιπόν παρόμοια ανάληψη ευθύνης ζήτησε και από τους ακολούθους του, όσους δηλαδή δηλώνουν χριστιανοί.
    Να είναι μέσα στον κόσμο αλλά μην είναι με τον κόσμο όπως αναφέρεται ξεκάθαρα στο ευαγγέλιο κατά τον Ιωάννη 17:14 " ... ο κόσμος τους μίσησε, επειδή δεν είναι μέρος του κόσμου, όπως εγώ δεν είμαι μέρος του κόσμου"
    βεβαίως και δεν είναι εύκολο, βαβαίως και λίγοι θα το κάνουν, αλλά η αξιοπρέπεια, η αγνότητα, η καθαρότητα ψυχής και πνεύματος δεν μετριούνται ποτέ με το τι γλίτωσες αλλά με το τι θυσίες είσαι διατεθειμένος να κάνεις.
    Προσωπικά με καλύπτει το εξής:
    Σεβομαι τις κυβερνήσεις. Παρότι δεν συμμετέχω στην πολιτική, σεβόμαι την εξουσία της κυβέρνησης σε οποιαδήποτε χώρα και αν ζώ. Ακολουθώ την εντολή της Αγίας Γραφής: «Κάθε ψυχή ας υποτάσσεται στις ανώτερες εξουσίες». (Ρωμαίους 13:1) Υπακούω στους νόμους, πληρώνω τους φόρους και υποστηρίζω τις κυβερνητικές προσπάθειες που προάγουν την ευημερία των πολιτών. Δεν συμμετέχω σε ανατρεπτικές ενέργειες. Απεναντίας, όπως μας συμβουλεύει η Αγία Γραφή, προσευχόμαι για «τους κυβερνήτες και για όλους εκείνους που ασκούν την εξουσία», ειδικά όταν αυτοί πρόκειται να πάρουν αποφάσεις που θα επηρεάσουν την ελευθερία λατρείας.—1 Τιμόθεο 2:1, 2, Νεοελληνική Δημοτική Μετάφραση.

    Σεβόμαι επίσης το δικαίωμα που έχουν οι συνάνθρωποί μου να παίρνουν τις προσωπικές τους αποφάσεις όσον αφορά τα πολιτικά ζητήματα. Για παράδειγμα, δεν διαταράσσω τη διεξαγωγή των εκλογών ούτε εμποδίζω τους άλλους να ψηφίσουν.

    Και το σημαντικότερο είναι ότι αυτό το σκεπτικό ισχύει από την εποχή του Ιησού. Την ίδια ακριβώς στάση απέναντι στις κυβερνητικές εξουσίες διακρατούσαν και οι απόστολοι καθώς και οι υπόλοιποι Χριστιανοί του πρώτου αιώνα. Το βιβλίο Πέρα από τις Καλές Προθέσεις (Beyond Good Intentions) λέει: «Οι πρώτοι Χριστιανοί θεωρούσαν υποχρέωσή τους να τιμούν τις κυβερνητικές αρχές, αλλά δεν πίστευαν στη συμμετοχή στις πολιτικές υποθέσεις». Παρόμοια, ο θρησκευτικός συγγραφέας Ωριγένης (2ος-3ος αιώνας μ.Χ.) έγραψε ότι οι Χριστιανοί «αρνούνταν τα πολιτικά αξιώματα». Άρα η ουδετερότητα δεν είναι μια σύγχρονη καινοτομία και κυρίως για αποφυγή οποιονδήποτε παρεξηγήσεων δεν απειλεί την εθνική ασφάλεια. Κανένας δεν έχει να φοβηθεί κάτι από ένα άτομο που είναι ειρηνόφιλο, νομοταγή, εργάζεται έντιμα και αφίλαυτα και δεν υπονεμεύει την ακεραιότητα κανενός.

    Παρότι λοιπόν αγαπητέ κύριε Παπαβασιλείου δεν είστε και δεν είμαι Χριστός, μάλλον θα μπορούσαμε αν θέλαμε να έχουμε παρόμοιο σκεπτικό με αυτόν.
    Δύσκολο; Τρομερά δύσκολο; Ναι. Αλλά εφικτό.
    Ελπίζω να μην ημουν κουραστικός και να μην εκμεταλεύτηκα την φιλοξενία σας.
    Με εκτίμηση.
    ΤΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστώ πολύ για την διδασκαλία φίλε ΤΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν έτσι φάνηκε, λάθος μου.
    Δεν είχα αυτό τον σκοπό.
    Μάλλον ξεπέρσα τα εσκαμένα και είστε ευγενικός.
    και πάλι συγνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το λέω και το εννοώ φίλτατε.
    Η γνώση σας των Γραφών υπερβαίνει κατά πολύ την δική μου και προφανώς η κατά Χριστόν καταβίωση σας έχει απασχολήσει πιο πολύ απ'ότι εμένα και έχετε καλύτερες απαντήσεις.
    "Δεν βάζουν το λυχνάρι κάτω από το τραπέζι" αλλά πάνω του .
    "ἵνα φαίνῃ πᾶσι τοῖς ε'ν τῇ οἰκίᾳ".
    Ο συντηρών ένα ιστολόγιο δεν είναι πάντα ο κυριώτερος συντελεστής της λειτουργίας του.
    Ειλικρινά σας είμαι ευγνώμων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ο φίλτατος Βασίλης έγραψε κάτι πολύ σοφό στο δικό του ιστολόγιο το οποίο υιοθετώ απολύτως:
    "Δεν είμαι εδώ για να διδάξω αλλά για να βρω τους δασκάλους μου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βεβαίως για να είμαστε ειλικρινείς, ισχύει αυτό που αναφέρεται στο Ματθ. 23:8
    "Εσείς, λοιπόν, μην αποκληθείτε Ραββί, γιατί ένας είναι ο δάσκαλός σας, ενώ όλοι εσείς είστε αδελφοί."
    :-)
    Σας ευχαριστώ για όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή